برنامه ریزی راه اندازی تالار پذیرایی

برنامه ریزی راه اندازی تالار پذیرایی

برنامه ریزی راه اندازی تالار پذیرایی

اهمیت برنامه ریزی راه اندازی تالار پذیرایی  و رستوران بسیار بالاست. شاید بتوان عصر حاضر را عصر برنامه ریزی نامید. بسیاری از رستوران ها بدون برنامه کار می کنند. در حقیقت مدیران آنها آنچنان سرگرم امورجاری هستند که فرصتی برای برنامه ریزی ندارند. زمانی که در مورد برنامه ریزی از آنها سوال می شود معمولا پاسخ آنها این گونه است :
برنامه ریزی برای شرکت ها و کارخانجات است ، یا برخی می گویند بدون برنامه ریزی هم می توان کار کرد.

برنامه ریزی راه اندازی تالار پذیرایی

ولی به اعتقاد کارشناسان گروه آرمان ، گروه تخصصی راه اندازی تالار پذیرایی برنامه ریزی رسمی می تواند مزایای گوناگونی داشته باشد :

اهمیت برنامه ریزی راه اندازی تالار پذیرای

برنامه ریزی باعث می شود مدیریت بتواند پیشاپیش به صورت منظم بیندیشد.
باعث می شود برنامه های بلند مدتی را برای تالار یا رستوران خود طراحی نمایند.
ایجاد استاندارد در رویه های کاری می نماید.
آیتمی برای کنترل ایجاد می کند.

برنامه ریزی راه اندازی تالار پذیرایی

البته تفاوت هایی بین برنامه های سالانه با برنامه ریزی استراتژیک وجود دارد و این تفاوت را شاید بتوان در تعریف برنامه ریزی استراتژیک نمایان ساخت.
برنامه ریزی استراتژیک : فرآیندی که بدان وسیله بین تعیین هدفها و توانایی های رستوران از یک سو و فرصتهای در حال تغییر بازاریابی از سوی دیگر نوعی سازگاری استراتژیک وجود داشته باشد.
برای تشریح بیشتر این موضوع می توان در صنعت رستوران به تعدادی از تالارهای مطرح در سالیان گذشته اشاره نمود که به دلیل نداشتن برنامه استراتژیک و یا نامناسب تعداد پرسنل آنها به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است و یا به دلیل عدم شناخت بازار اکثر رویاهای آنها طی مدت کوتاهی پس از فعالیت نابود گردیده اند شاید یکی از آیتم های قابل اشاره در این مورد منوی آنها باشد که با گذشت زمان طولانی بدون تغییر مانده است. با برنامه ریزی بلند مدت می توان مسیر توسعه را در کوتاه مدت پیمود.

گروه تخصصی راه اندازی رستوران و تالار با ارائه برنامه های استراتژیک مدون برای رستوران هایی که قصد حضور طولانی در بازار را دارند ، به مقابله با تغییرات محیطی و کسب فرصت های استثنایی می اندیشد.

Business plan در راه اندازی تالار
اهمیت برنامه ریزی راه اندازی   تالار پذیرای

مدل کسب و کار ، اساسی ترین گام در فرایند اندیشیدن به بقا و موفقیت تالار است. مدل کسب و کار ، بنیادی ترین سیستمی است که برند در خود دارد ، تا جایی که از آن با عنوان دی ان ای و ژنتیک برند یاد کرده اند.
همراه با راه اندازی هر تالار حرفه ای که گوشه چشمی به برند سازی نیز دارد مدل کسب و کار آن نیز متولد می گردد و این امر نشان دهنده ضرورت توجه به طراحی آگاهانه مدل های کسب و کار دارد که کاربرد بسیاری در برند سازی دارد.
برای طراحی استراتژی ابتدا باید مدل کسب و کار راه اندازی تالار را تهیه نمود. زیرا با توجه به محیط رقابتی باید چالش های بازاریابی تالار را در تعامل با شرایط محیطی درک کرده و برای گذر از آن استراتژی مناسب را فرموله نمود. پیشنهاد ما برای طراحی مدل کسب و کار بر آن است که کارافرینان بتوانند تراوشات ذهنی خود را در قالبی درآمد زا قرار دهند.

برای شروع چند مثال موفق از مدل کسب و کار می آوریم :
شرکت گوگل ، چرا شرکت گوگل به ارائه امکان جستجو در صفحات اینترنت می پردازد ، ولی در ازای آن از کاربران خود پولی نمی گیرد ؟
hp ،چرا شرکت اچ پی دستگاه های خود را با ضرر می فروشد ؟

برای طراحی مدل کسب و کار بهتر است به چندین سوال اساسی پاسخ دهیم :

1. مشتریان ما چه کسانی هستند؟ چه ویژگی ها ، چه نیازها و چه علایقی دارند ؟
2. شما برای جذب مشتریان چه ارزشی را خلق یا ارائه می نمایید ؟
3. مشتریان چگونه با محصولات و خدمات شما آشنا می گردند ؟
4. شما چگونه با مشتریانتان ارتباط برقرار می نمایید ؟
5. روش های کسب درآمد شما چگونه است ؟
6. فعالیت های کلیدی و اصلی شما کدامند ؟
7. آیا لازم است که تمامی فعالیت های کلیدی را خود شما انجام دهید ؟
8. منابع لازم برای انجام فعالیت های کلیدی شما کدام هستند ؟
9. ساختار هزینه های شما به چه ترتیبی است ؟

گروه آرمان  با طراحی مدل کسب و کار کامل ضریب موفقیت در راه اندازی تالار عروسی شما را بالا خواهد برد.

در اینجا قصد داریم یک نمونه بسیار موفق از کسب و کار را برای شما تشریح نماییم :
در همه جای دنیا قیمت برای قشر دانشجو نقش تعیین کننده ای دارد !
یکی از پر کاربردترین مواردی که معمولا دانشجویان با آن روبرو هستند ، مسئله کپی می باشد ، که معمولا سهم بزرگی از هزینه های دانشجویی را شامل می شود. برای فروشگاه هایی که کار کپی را برای دانشجویان انجام می دهند هزینه هایی چون : کاغذ ، کاتریج و هزینه های ثابت متصور است که از ارزش افزوده ایجاد شده از عملیات پوشش داده می شوند.
اما سوال اینجاست یک فروشگاه تا کجا می تواند قیمت را کاهش دهد ؟؟
یک فروشگاه ژاپنی کپی را به صورت رایگان در اختیار دانشجو ها گذاشته و سود می نماید. بله سود می نماید.
این مثالی از یک ترفند موفق است.

گروه تخصصی راه اندازی و تجهیز تالار آرمان پیشرو و نوآور در ارائه خدمات نوین در عرصه صنعت غذا.

شماره های تماس شرکت تجهیزات آشپزخانه صنعتی آرمان

۰۲۱۶۶۸۱۶۴۱۸

۰۲۱۶۶۸۱۶۸۵۴

لینک کانال تلگرام شرکت https://t.me/armanmaham

 صفحه اینستاگرام شرکت tajhizat_arman

 

21 Responses

  1. ابراهیم محمدی

    با سلام
    بنده مدیرعامل شرکت تعاونی تولید میباشم
    شرکت یک انبار با 6500 متر دیوار کشی دارد که قصد تبدیل ان به تالار باغ را داریم.
    در ضمینه تجهیزات آشپزخانه و خرید وسایل نیاز به مشاوره داریم.
    با تشکر.