آشنایی با چک لیست راه اندازی رستوران

‌هرآنچه که باید درباره چک لیست راه اندازی رستوران بدانیم

اگر قصد راه اندازی یک رستوران لوکس و لاکچری را دارید باید به نکات مهمی دقت داشته و در مرحله اول چک لیست راه اندازی رستوران تهیه کنید.
ما در این مقاله برایتان هر چیزی که باید درباره راه اندازی رستوران بدانید ارائه می‌دهیم و خواهیم گفت که به چه فاکتورهایی باید دقت داشته باشید، همراه ما باشید.

 

بررسی چک لیست راه اندازی رستوران

افرادی که قصد تاسیس و افتتاح رستوران دارند باید نسبت به چک لیستی که در ادامه برایتان ارائه می‌دهیم آگاهی داشته و تک تک جزئیات آن را اجرا نمایند. این موارد شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

 

۱. مشخص کردن هدف؛

در وهله اول لازم و ضروری است که اهداف خود را از راه اندازی رستوران مشخص کنید. به عنوان مثال باید تصمیم بگیرید که رستوران شما به چه صورت باشد. کدام یک از رستوران‌های سنتی، رستوران لوکس، رستوران بیرون‌بر و رستوران سیار مدنظر شماست؟ با مشخص کردن اهداف خود در راه اندازی رستوران می‌توانید به صورت کاملا آگاهانه و با برنامه مشخص پیش بروید.

چک لیست راه ادازی رستوران
خرید تجهیزات باکیفیت برای راه اندازی رستوران

۲. داشتن برنامه تجاری؛

به جرئت می‌توانیم بگوییم که بدون برنامه ریزی تحقق کارها و اهداف غیرممکن خواهد بود. بنابراین لازم و ضروری است که یک برنامه تجاری قابل اجرا برای خود طراحی کنید. در این برنامه باید سرمایه ‌گذاران، میزان سرمایه، وضعیت فعالیت رستوران و پرسنل آن و سایر موارد دیگر مشخص شده و با استراتژی هدفمند برای اجرایی کردن برنامه تجاری خود پیش بروید.

 

۳. مشخص کردن مکان رستوران؛

سومین نکته مهمی که در چک لیست راه اندازی رستوران باید به آن نهایت دقت را داشته باشید، محل راه اندازی رستوران است. توصیه می‌کنیم که محیط مناسب و پرترددی را برای راه اندازی رستوران خود انتخاب کنید.
مکانی که برای تاسیس رستوران انتخاب می‌کنید بهتر است که در مراکز شهرها بوده و از نظر ظاهری کاملا لوکس و منحصر به فرد باشد. بهتر است رستورانی که تاسیس می‌کنید در محیط‌های نزدیک به دانشگاه‌ها و مراکز بازی و تفریح باشد.
دانشجویان معمولا به این قبیل از رستوران‌ها بیشتر مراجعه کرده و افرادی که به مراکز بازی و تفریحی مراجعه می‌کنند برای سرو غذا به رستوران مراجعه می‌کنند.

 

۴. دریافت مجوزهای لازم؛

بدون مجوز و پروانه کسب امکان راه اندازی رستوران نخواهید داشت. در چهارمین مورد چک لیست راه اندازی رستوران تاکید ویژه‌ای به دریافت مجوزهای رسمی داریم. بهتر است که در اولین فرصت ممکن برای دریافت مجوزهای کسب و کار و بهداشتی اقدام نمایید تا روند راه‌ اندازی رستوران شما سریع‌تر طی شود.

 

۵. بررسی بازار؛

قبل از اینکه رستوران خود را افتتاح کنید لازم و ضروری است که وضعیت بازار را بررسی کنید. به عنوان مثال باید ببینید در محیط تعیین شده چه نوع غذاهایی بیشتر مورد استقبال مشتریان قرار گرفته و فروش بیشتری خواهند داشت.
در این مرحله باید عملکرد رقبای خود را نیز بررسی کنید و از نقاط قوت آن‌ها الهام گرفته و از نقاط ضعف رقبای خود درس بگیرید. بهتر است که برای راه اندازی رستوران لوکس از ایده‌های نوین و جدید استفاده نمایید.

 

۶. بررسی هزینه‌ها؛

در این مرحله لازم است که برآوردی از هزینه‌های تاسیس راه اندازی رستوران بگیرید. به عنوان مثال قیمت خرید لوازم مورد نیاز و ابزارها را مشخص کرده و استراتژی برای خرید آن‌ها اتخاذ کنید.

 

‌هرآنچه که باید درباره چک لیست راه اندازی رستوران بدانیم
توجه به ظاهر لوکس و شیک رستوران

 

۷. استخدام پرسنل؛

پس از خرید تجهیزات راه اندازی رستوران مجلل نوبت به مسئله بسیار مهم در چک لیست راه اندازی رستوران می‌رسد و در این مرحله لازم است که برای استخدام پرسنل اقدام کنید.
حتما برای استخدام پرسنل اعم از آشپزها، کارگران، پرسنل حسابداری، گارسون‌ها و… جلسه مصاحبه در نظر بگیرید و با توجه به سابقه کار و مهارت‌هایی که افراد دارند برای رستوران خود پرسنل جذب کنید‌.

 

۸. طراحی منوی مناسب رستوران؛

منوی یک رستوران به مانند هویت آن بوده و بسیار مهم است. در طراحی منو نهایت دقت را داشته باشید و حتما در منو قیمت غذاها و انواع سالادها را ذکر کنید. به این طریق اطمینان و رضایت مشتریان را جذب خواهید کرد و حتما مجدداً به رستوران شما برای سرو غذاهای دیگر خواهند آمد.
منوی رستوران باید به گونه‌ای باشد که فقط مورد پسند سلیقه و ذائقه‌ی خاصی نباشد و تمامی ذائقه‌ها را پوشش بدهد. بنابراین باید به تمامی سلایق داشته و منو متنوعی طراحی کنید.

 

‌۹‌. برگزاری جشن افتتاحیه؛

برگزاری جشن افتتاحیه به منزله تبلیغات بوده و تاثیر بسزایی در معرفی رستوران شما دارد. حتما جشن برگزاری مجللی برای افتتاحیه رستوران در نظر بگیرید. برای بیشتر دیده شون جشن افتتاحیه می‌توانید از موسیقی زنده نیز استفاده کنید و از خواننده‌های معروف و محبوب نیز دعوت نمایید.

 

۱۰. تبلیغات و باراریابی؛

از دیگر مسائل بسیار مهمی که در چک لیست راه اندازی رستوران باید به آن دقت کنید، تبلیغات و بازاریابی است. زمانی که رستوران شما شناخته شده نباشد افراد کمی مشتری آن خواهند بود. اگر در زمینه بازاریابی و تبلیغات موفق ظاهر شوید کسب و کارتان نیز رونق خواهد گرفت.

به این منظور توصیه می‌کنیم که برای رستوران خود پیچ اینستاگرام راه اندازی کرده و از غذاهای منحصر به فرد رستوران و خدمات رسانی‌های ویژه پست‌هایی ارائه دهید. اینستاگرام بستر مناسبی برای تبلیغ و بازاریابی است.

لازم به ذکر است که با کمک گرفتن از سایر روش‌های دیگر بازاریابی می‌توانید مشتریان خود را چندین برابر کنید.

 

سخن پایانی و جمع بندی

در این مقاله برای افرادی که دغدغه راه اندازی رستوران و کسب و کارهای جدید را دارند از چک لیست راه اندازی رستوران گفتیم. با رعایت نکات گفته شده در این چک لیست می‌توانید یک رستوران لوکس و لاکچری راه اندازی کنید و با مدیریت کارآمد فروش خود را افزایش داده به فکر راه‌ اندزی سایر شعبات رستوران خود باشید.

شماره های تماس شرکت تجهیزات آشپزخانه صنعتی آرمان

۰۲۱۶۶۸۱۶۴۱۸

۰۲۱۶۶۸۱۶۸۵۴

لینک کانال تلگرام شرکت https://t.me/armanmaham

 صفحه اینستاگرام شرکت tajhizat_arman

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *