ایده های جالب در رستوران

ایده های جالب در رستوران و فست فود

بیشتر مطالبی که تا امروز روی این سایت قرار دادیم مربوط به راه اندازی فست فود و رستوران بوده ولی در بحث ایده های جالب در رستوران موضوع کمی تخصصی تر از مباحث قبل است.

زیرا نیاز به ایده های جدید بیشتر در افرادی احساس می شود که کمابیش تجربه ای در این زمینه دارند و برای ارتقاء بیزینس فعلی و یا افتتاح شعبه ای متفاوت به نوآوری و خلاقیت نیاز دارند.

وقتی از نوآوری و خلاقیت در رستوران و فست فود سخن می گوییم می توانیم به نمونه های موفق زیادی اشاره  و نام ببریم که با ایجاد یک کار متفاوت و خاص نظر بسیاری از مشتریان و مراجعه کنندگان خود را به خود جلب کرده اند،اما  در این مقاله قصد معرفی نمونه های موفق را نداریم بلکه می خواهیم به انواع خلاقیت در رستوران داری و مراحل شکل گیری و اجرای این خلاقیت ها بپردازیم.

انواع خلاقیت در رستوران

ایده خلاقانه در رستوران

خلاقیت در نوع انجام کار

در بعضی موارد خلاقیت در مدل کار است ، یکی از نمونه های موفق از این نوع خودروهای تجهیز شده فست فود-رستوران-کافه است که به تراک معروف شده اند.

این مدل یک مزیت بسیار خوب دارد که انتخاب محل دلخواه برای ایستادن تراک است و بیشتر برای اشخاصی مناسب است که برای راه اندازی محدودیت بودجه دارند،این نوع خلاقیت برای مراکز تفریحی و سیاحتی بسیار پرکاربرد بوده است.

 

خلاقیت در دکوراسیون،طراحی و مبلمان

شاید شما هم به رستوران،کافه یا فست فودی رفته اید که با طراحی منحصر به فرد می خواهند حسی متفاوت به مراجعه کنندگان خود القا کند.مثلا استفاده از بعضی ابزار و وسایل قدیمی که حس نوستالژیک داشته و یا طراحی با استفاده از گل و گیاه برای انتقال حس طبیعت به مشتریان و…

این مدل میتواند در طراحی دکوراسیون نمود داشته باشد و نیز می تواند از سایر خلاقیت ها که در ادامه توضیح می دهیم  در عین حال استفاده نماید.

خلاقیت در پذیرایی و خدمات به مشتریان

در برخی رستوران ها مدیر رستوران برای ایجاد تفاوت و جذابیت از روش های جالبی برای پذیرایی ، دریافت سفارش و یاخدمات پرسنل استفاده می کند.

 

رستوران های خلاقانه تهران

 

برای مثال در رستورانی در شانگهای چین خدمه رستوران که از بین اسکیت بازان حرفه ای انتخاب شده اند برای دریافت سفارش و تحویل غذا به مشتریان از اسکیت استفاده می کنند ، و یا در مواردی با استفاده از تکنولوژی صفحات لمسی علاوه بر سرگرم نمودن مشتریان سفارش آنها را نیز دریافت می نمایند و مثال های متعددی که حتما شما هم می توانید نمونه های زیادی برای ما اسم ببرید.

 

خلاقیت در منو و سبک غذا

خلاقیت و نوآوری در نوع و سبک غذا را تقریبا در بیشتر رستوران ها،فست فود و کافه ها می بینیم برای مثال منوی طبخ غذا با سبزیجات،منوی غذاهای خانگی ، فینگر فودها ، غذاهای محلی ،طبخ و ارائه پیتزا و ساندویچ در ابعاد و طعم خاص ، سینی های چند نفره در رستوران ها و …

اگر به این نوع خلاقیت ها  دقت کنیم می بینیم این نوآوری ها توسط بعضی افراد خوشفکر ابداع شده و توسط عده ای دیگر گسترش پیدا کرده است.

اگر برای شما هم سوال است که چگونه بعضی از اشخاص توانایی ایجاد چنین خلاقیت هایی را دارند؟ پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را مطالعه نمایید چراکه سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم:

چگونه یک ایده موفق شکل گرفته و به مرحله اجرا می رسد؟

یک ایده موفق از وقتی که در ذهن جرقه می خورد تا به اجرا می رسد می تواند شامل جهار مرحله باشد:

1-تخیل و ایده پردازی

2-الگو گرفتن از نمونه های موفق

3-شخصی سازی ایده

4-اجرا

همه انسان ها در مواقعی از زندگی خود به سراغ رویاهای شیرین رفته و در جنبه های مختلف زندگی از جمله بیزینس خیالبافی می کنند که در بعضی از موارد این رویاپردازی با واقعیت فاصله زیادی نداشته و منجر به خلق یک ایده خام می شود.

چرا می گوییم ایده خام؟

به دلیل اینکه لزوما آنچه به ذهن ما خطور می کند با واقعیت مطابق نیست و باید با بررسی دقیق تمام ابعاد موضوع و انطباق خلاقیت با واقعیت ایده خام را به یک ایده قابل اجرا تبدیل کرد.

الگو گرفتن از نمونه های موفق نیز می تواند به اشخاص در جهت واقعی شدن ایده کمک کند ، وقتی از این موضوع سخن می گوییم منظور ما به هیچ وجه کپی کردن کارهای موفق نیست بلکه می خواهیم با دیدن نمونه کارهای خوب شخص خلاق ذهن باز و دید بهتری به ایده خود پیدا کند و با الهام گرفتن از تجربه های واقعی و موفق در جهت گسترش ایده خلق شده قدم بردارد.

 

شخصی سازی ایده نیز در ادامه پاراگراف بالاست ، زمانی که شخص ایده خود را از نطر جزئیات و شکل کلی طوری در نظر می گیرد که کپی هیچ نمونه دیگری نیست و به اصطلاح در هر گوشه می توان امضاء آن شخص را روی کار خودش دید که در عین حال این موضوع هیچ منافاتی با الهام گرفتن از کارهای موفق ندارد و حتی باعث بهتر شدن نتیجه کار شده است.

 

و در آخر نوبت به اجرای ایده می رسد که همان بحث راه اندازی است که مفصل در چندین مقاله در این مورد که بحث تخصصی و مهمی است سخن گفته ایم.

 

اگر می خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید روی این نوشته کلیک کنید و با مطالعه مقاله های تخصصی در زمینه راه اندازی فست فود،رستوران،کترینگ،کافه و تالار قدم آخر را محکم بردارید.

 

ایده خلاقانه در فست فود
سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره ایده های جالب در رستوران و چگونگی شکل گیری تا اجرا برای شما عزیزان سخن بگوییم امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

و در آخر اگر در این زمینه نکته ای  و یا اطلاعات و آگاهی بیشتر و یا انتقادی داشتید در ذیل همین پست برای ما کامنت بگذارید تا دیگران هم از تجربه و دانش با ارزش شما استفاده نمایند.

اگر برای راه اندازی نیاز به مشاوره داشتید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شماره های تماس شرکت تجهیزات آشپزخانه صنعتی آرمان

۰۲۱۶۶۸۱۶۴۱۸

۰۲۱۶۶۸۱۶۸۵۴

لینک کانال تلگرام شرکت https://t.me/armanmaham

 صفحه اینستاگرام شرکت tajhizat_arman

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *