سرخ کن صنعتی

یکی از تجهیزات پرکاربرد در آشپزخانه های رستوران و فست فود ، سرخ کن صنعتی است و فرقی ندارد که فعالیت شما در زمینه رستوران ایرانی یا فرنگی باشد و یا فست فود و ساندویچی ؛ در همه این موارد به این دستگاه نیاز خواهید داشت .

انواع سرخ کن صنعتی

سرخ کن صنعتی در چندین مدل و طرح مختلف ساخته می شود که هرکدام با توجه به کاربرد ، حجم و زمان پخت و کیفیت ،طراحی و ساخته شده است.

برای مثال سرخ کن سیب زمینی با سرخ کنی که در حجم زیاد مرغ ، ماهی و … را سرخ میکند و یا برای پخت کتلت ، کباب تابه ای و بادمجان از آن استفاده می کنیم با هم تفاوت زیادی دارند.

انواع سرخ کن صنعتی

در مجموع سرخ کن های صنعتی می توان در مدل های زیر ارائه شود.

  • سرخ کن رو میزی
  • سرخ کن پایه دار ( مبله )
  • دیگ سرخ کن دو جداره
  • تابه گردان
  • سرخکن برقی(رومیزی،مبله)

تمامی پست هایی که در رابطه با سرخ کن روی این سایت قرار دادیم ، از مدل های فوق می باشد.

موارد کاربردی سرخ کن صنعتی

دو مدل اول و سرخکن برقی که معرفی کردیم کار برد بیشتری در سرخ کردن سیب رمینی داشته و تابه گردان و دیگ سرخکن  برای سایر موارد در حجم بالا و پخت و پز زیاد استفاده می شود.

موارد کاربردی سرخ کن صنعتی

ویژگی های سرخ کن صنعتی

سرخ کن رومیزی را می توانیم تک سبد یا دو سبد طراحی کنیم در صورت نصب قطع کن ( ترمومتر ) شکل طراحی متفاوت خواهد بود در نتیجه از نظر هزینه تمام شده مبلغ بیشتری صرف ساخت دستگاه می شود.

سرخ کن مبله نیز مانند سرخ کن رومیزی تک سبد ، دو سبد و یا بیشتر قابل ارائه می باشد که بسته به ابعاد ، حجم و نوع کاری که برای سرخ کن در نظر گرفتیم می تواند طراحی متفاوتی داشته باشد.

سرخ کن صنعتی دین

یکی از پر فروش ترین مدل این سرخ کن ها ، سرخ کن مبله دو سبده قطع کن دار که در ایران به سرخ کن طرح دین مشهور شده است .

دلیل این نام گذاری طراحی این دستگاه از روی سرخ کن دین ( DEAN ) از یک شرکت آمریکایی است.

البته مدل های ساخته شده توسط برند ها و کشور های دیگر مانند امپریال ، فرای مستر، AKE و… نیز با ظاهر و عملکردی تقریبا مشابه به همین مدل طراحی شده اند.

سرخ کن طرح دین

سرخ کن طرح دین

ابعاد سرخ کن طرح دین  به طول 39  عرض 75 و ارتفاع تا سبد ها 85 سانتی متر می باشد.

این سرخ کن صنعتی با سه ردیف شعله کوره ای چدنی ( مسواکی ) ، شیر ترموکوپل ، قطع کن ، فندک ، ورق کف 2 میل 304 (نگیر ) و شیر تخلیه روغن طراحی شده است.

ورق استیل بدنه به انتخاب خریدار (بگیر یا نگیر) و با ضخامت 8 دهم می باشد ، دارای 2 سبد 1/3 و یک شلف که در پایین لگن قرار می گیرد.

مزیت استفاده از سرخ کن طرح دین

مزیت استفاده از سرخ کن طرح دین

این دستگاه به دلیل ورق کف ضخیم و قطع کن و شعله های با کیفیت ، باتوجه به اینکه روغن در اثر بالا رفتن بیش از حد درجه نمی سوزد و در یک دمای مشخص قطع کن عمل کرده و شعله ها خاموش می شوند  ، مصرف روغن به مراتب کمتری نسبت به سرخ کن های معمولی دارد .

همین مزیت در استفاده بلند مدت از این دستگاه  می تواند هزینه خرید آن را برای خریدار از این محل جبران کند.

ضمن اینکه با داشتن شعله های قوی زمان سرخ شدن و همچنین کیفیت کار را بالا برده و سیب زمینی سرخ شده را ترد و خوش طعم تحویل آشپز خواهد داد.

تابه گردان و دیگ سرخ کن صنعتی

 در رابطه با مشخصات این دو مدل سرخ کن ، طی دو مطلب مجزا سخن گفته ایم که در صورت تمایل می توانید با کلیک روی هرکدام از این نوشته ها به مطالب مذکور دسترسی داشته باشید .

تابه گردان و دیگ سرخ کن صنعتی

اما اگر بخواهیم به صورت خلاصه به مطالب فوق مروری داشته باشیم ، باید بگوییم که تابه گردان و دیگ سرخ کن برای سرخ کن مواد غذایی در حجم بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

مثلا برای مواد غذایی مانند سیب زمینی ، مرغ ، گوشت ، ماهی ، کباب تابه ای ، بادمجان ، کتلت ، کوکوسبزی ، سبزیجات و …. در آشپزخانه هایی که حجم پخت و پز در آن ها بالا بوده مثل کارخانجات ، پادگان ها و … تابه گردان و دیگ سرخ کن مورد استفاده قرار می گیرند.

تابه گردان صنعتی

سرخکن برقی

لینک مطلب فوق نیز روی نوشته بالا قرار گرفته و در صورت تمایل می توانید با مراجعه به آن از ویژگی های سرخکن برقی اطلاعات بیشتری پیدا کنید.

در مراکزی که امکان استفاده از گاز وجود ندارد تنها گزینه باقیمانده تجهیزات برقی است. سرخکن برقی یکی از این تجهیزات است که بازدهی مناسبی نیز دارد.حجم روغن از سرخکن طرح دین کمتر است و دو سبد 1/3 در این سرخکن قرار می گیرد.البته مدل تک سبد و دو سبد رو میزی نیز قابل ارائه می باشند.

جمع بندی

هرنوع پخت و پزی که با روغن داغ انجام می شود به یکی از سرخ کن های طراحی شده در آشپزخانه صنعتی نیاز دارد .

در نتیجه با توجه به حجم و نوع مواد غذایی و زمان مدنظر باید سرخ کنی مناسب ، با نیاز آن آشپزخانه تهیه نمائیم.

اگر در این مورد نیاز به مشاوره داشتید با مشاوران خود در شرکت آرمان تماس بگیرید.

شماره های تماس شرکت تجهیزات آشپزخانه صنعتی آرمان

۰۲۱۶۶۸۱۶۴۱۸

۰۲۱۶۶۸۱۶۸۵۴

لینک کانال تلگرام شرکت https://t.me/armanmaham

 صفحه اینستاگرام شرکت tajhizat_arman

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *