تجهیزات رستوران و کترینگ

لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات رستوران و کترینگ

 

برای تاسیس یک رستوران و کترینگ ابتدا باید به فکر خرید و تهیه تجهیزات رستوران و کترینگ با کیفیت و کاربردی با توجه به فضایی که در اختیار داریم باشیم .

خیلی از عزیزان برای اطلاع از قیمت تجهیزات رستوران  با ما تماس گرفته و از ما لیست قیمت برای تجهیزات رستوران و کترینگ خود می خواهند، اما به دلیل گستردگی این تجهیزات که شامل تجهیزات رستوران،کترینگ،هتل و حتی بخشی از تجهیزات آشپزخانه رستوران های فرنگی و…    می باشد ، ارائه یک لیست واحد برای همه این موارد به هیچ عنوان کار اصولی و کارشناسی شده ای نیست و هر کس بر مبنای سبک کار، میزان پخت و پز و فضا و بودجه ای که در اختیار دارد باید لیست تجهیزات مورد نیاز خود را تهیه نماید.

چگونه لیست تجهیزات رستوران و کترینگ را تهیه نماییم

برای راه اندازی یک رستوران ابتدا باید به مهمترین بخش کار یعنی تجهیز آشپزخانه صنعتی بپردازیم.برای تجهیز آشپزخانه یک رستوران ابتدا یک لیست از تجهیزات مورد نیاز خود تهیه می کنیم.

این لیست تا جایی که امکان دارد باید کامل باشد و نیازهای آشپز در آن مد نظر قرار گرفته باشد ، طوریکه در انتهای کار با تغییراتی اندک بر پایه همین لیست آشپزخانه رستوران را تجهیز نماییم.

اما چگونه می توانیم لیستی از تجهیزات مورد نیاز خود را در آشپزخانه صنعتی تهیه نماییم که جوابگوی نیاز ما در آینده (با در نظر گرفتن افزایش ظرفیت و سایر موارد) باشد؟

یعنی از لحاظ کیفیت و کمیت در طبخ غذا و استفاده بهینه از تجهیزات دچار مشکل نشویم.

برای رسیدن به این مهم باید از نظرات کارشناسی مشاوران خود در این زمینه استفاده کنیم و تمام تلاش خود برای همفکری و تعامل با این اشخاص را به کار بگیریم.

حتما می پرسید این مشاوران چه کسانی هستند؟

1- آشپز راه انداز

2-شرکت تجهیزات آشپزخانه 

ترتیب انجام این کار به این صورت است که آشپز راه انداز لیست تمام تجهیزات مورد نیاز خود را با جزئیات و مشخصات کامل به شرکت تجهیزات آشپزخانه داده و این شرکت با توجه به فضایی که در اختیار دارد ، بودجه کارفرما در این بخش و سبک و نوع و مقدار طبخ غذا و همچنین با در نظر گرفتن شرایط فنی ساخت تجهیزات(مثلا کمپرسور یخچال نباید در محیط گرم و بسته قرار گیرد) در صورت نیاز اصلاحاتی در شکل ساخت و یا موارد فنی تجهیزات اعمال کرده و لیست نهایی را همراه چیدمان اولیه به کارفرما ارائه می نماید.

تجهیزات کترینگ

تهیه پلن یا نقشه کلی کار

این پلن شامل چیدمان داخل آشپزخانه که توسط شرکت تجهیزات آشپزخانه صنعتی و نقشه تاسیسات که توسط پیمانکار تاسیسات (لوله کشی آب ،فاضلاب، گاز و نقشه برق و تهویه و…) و همچنین طراحی دکوراسیون و چیدمان مبلمان(در مواردی که سالن نشستن داریم)که توسط دکوراتور ارائه شده، می باشد.

جزئیات بسیار مهم است در نتیجه این پلن باید با جزئیات کامل تهیه شده باشد.

 

اجرای نقشه یا پلن در بخش آشپزخانه رستوران

پیشنهاد می کنیم پس از نوشتن لیست تجهیزات آشپزخانه و کشیدن نقشه برای مرحله آخر یک جلسه با حضور کارفرما ، آشپز ،شرکت تجهیزات آشپزخانه و پیمانکار تاسیسات تشکیل شده و در این جلسه تمام موارد مهم در اجرای کار مطرح و با در نظر گرفتن وظایف طرفین و تمامی جوانب و موارد فنی یک صورتجلسه تنظیم و به امضاء طرفین برسد.در این صورت در نهایت با کمترین میزان خطا و دوباره کاری روبرو خواهیم بود.

بیشتر مشکلاتی که در آشپزخانه های تازه تاسیس وجود دارد ناشی از عدم تعامل و هماهنگی این افراد قبل از اجرای پروژه است.

جانمایی تجهیزات رستوران

راه اندازی رستوران و کترینگ

در نهایت بعد از چیدمان و نصب تجهیزات و وسایل و اتمام کارهای فنی و تاسیساتی نوبت به راه اندازی و استفاده از آشپزخانه می رسد ، در این مرحله تمام تجهیزات روشن و آشپز و پرسنل آشپزخانه برای قبول سفارش در ساعات شلوغ و پرمشتری آماده کار می شوند.

اگر برای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی نیاز به کمک و مشاوره داشتید با ما تماس بگیرید:

شماره های تماس شرکت تجهیزات آشپزخانه صنعتی آرمان

۰۲۱۶۶۸۱۶۴۱۸

۰۲۱۶۶۸۱۶۸۵۴

لینک کانال تلگرام شرکت https://t.me/armanmaham

 صفحه اینستاگرام شرکت tajhizat_arman

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *