لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی

لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی

 این پست برای آشنایی بیشتر اشخاصی است که قصد تهیه لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای تجهیز رستوران ، فست فود و کترینگ و .. را داشته و اطلاعات کافی را نیز در این زمینه ندارند .

همانطور که می دانید تجهیزات آشپزخانه صنعتی تعدد و انواع مختلفی داشته و به همین جهت تهیه یک لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای کسانی که قصد تاسیس یک رستوران را دارند یک چالش بوده به این دلیل که هر آشپزخانه به چینش و طرح متفاوت و خاص خود نیاز خواهد داشت.

برای نمونه آشپزخانه یک کارخانه از نظر ابعاد و اندازه و میزان پخت غذا با آشپزخانه یک رستوران در سطح شهر بسیار متفاوت است و برای تهیه لیست تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه رستوران می بایست همه جوانب این موضوع مهم را مد نظر قرار داد.

 

لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی

پرسش اینجاست، چگونه می توانیم لیستی از تجهیزات مورد نیاز خود در آشپزخانه صنعتی تهیه کنیم که پاسخگوی نیاز ما باشد؟

در پاسخ  باید بگوییم  هر کاری شرایط خاص خود را داشته و باید با توجه به شرایط مالی ،حجم کار و … مورد ارزیابی قرار گیرد.

در نوشته های این سایت سعی کردیم با استفاده از تجارب مختلف  در زمینه تجهیزات آشپزخانه صنعتی ، روش هایی ارائه کنیم که تا حدود زیادی برای همه افراد قابل اجرا باشد.

همچنین عزیزان می توانند از طریق تماس با شماره های ما در شرکت آرمان از مشاوره رایگان و راهنمایی کارشناسان ما در این زمینه به صورت تخصصی استفاده نمایند.

لیست تجهیزات آشپزخانه رستوران

برای تهیه لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی به اطلاعات زیر نیاز داریم:

1-ابعاد آشپزخانه

2-میزان پخت غذا در منوی مد نظر

3-سبک کار در آشپزخانه

4-میزان بودجه

اگر مطالب ما را دنبال کرده باشید حتما می دانید که چند نکته مهم در همه این مطالب مشترک و مورد تاکید بوده است که مهمترین مورد تشکیل یک تیم کاری با حضور همه اشخاص تاثیر گذار  آشپز،کارشناس تجهیزات آشپزخانه و مسئول تاسیسات و سایر اشخاص مرتبط  بوده است.

یکی از دلایل تشکیل این تیم نیز تهیه لیست تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه بعد از همفکری و مشاوره و تشکیل یک اتاق فکر می باشد که شخص با توجه به نظرات کارشناسی و نیاز آشپز ، سبک کار و با در نظر گرفتن بودجه خود لیست تجهیزات مورد نیاز  را تهیه کند.

برای کمک به درک موضوع امروز قصد داریم به دسته بندی تجهیزاتی که در تمام آشپزخانه های صنعتی مشترک هستند بپردازیم.

دسته بندی تجهیزات داخل آشپزخانه صنعتی:

تجهیزات گرم

تجهیزات سرد(برودتی)

تجهیزات آماده سازی و نگهداری

به تمام تجهیزاتی که در طبخ و گرم نکه داشتن غذا استفاده شده و دارای شعله هستند تجهیزات گرم می گوییم ، برای تهیه لیست این نوع تجهیزات سبک و نوع آشپزی و فضایی که به این کار اختصاص می یابد بسیار مهم است .

هر نوع یخچال و فریزر و سردخانه در دسته بندی تجهیزات سرد قرار می گیرد و برای تهیه لیست این تجهیزات باید سبک آشپزی حجم دپوی مواد غذایی مورد نیاز را مد نطر قرار دهیم که این موضوع نیز توسط شف مجموعه مشخص می شود .

تجهیزات آماده سازی و نگهداری : تجهیزاتی مانند کابینت استیل، میزکار،سینک،هود،شبکه آبرو،ترولی ، طبقات استیل سردخانه،چرخ گوشت و… همگی در این دسته بندی قرار می گیرند.

نکته:ما این دسته بندی ها برای درک بهتر مشتریان گرامی از جانمایی،ابعاد و موارد فنی تجهیزات آشپزخانه صنعتی به کار می بریم و همانطور که همیشه گفتیم قصد ایجاد یک نسخه واحد از این موضوع را نداریم.

بازدید کننده های گرامی می توانند با مراجعه به بخش دسته بندی محصولات که در تمام صفحات وبسایت قابل مشاهده است آشنایی بیشتری با  مواردی که ذکر شد پیدا کنند.

تماس با آرمان مهام

جع بندی این مطلب

اگر می خواهید لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی خود را کارشناسی شده و با دقت زیاد تهیه نمایید رعایت این نکات الزامی است:

1-تشکیل یک تیم و اتاق فکر از اشخاص تاثیر گذار در امر تجهیز آشپزخانه و تهیه یک لیست و نقشه اولیه

2-تقسیم فضای داخلی آشپزخانه و اختصاص فضای کافی برای هر بخش:تجهیزات گرم،تجهیزات سرد،تجهیزات آماده سازی

3-تهیه لیست نهایی با استفاده از جانمایی دقیق و رعایت موارد فنی و تاسیساتی

در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس بگیرید :

شماره های تماس شرکت تجهیزات آشپزخانه صنعتی آرمان

۰۲۱۶۶۸۱۶۴۱۸

۰۲۱۶۶۸۱۶۸۵۴

لینک کانال تلگرام شرکت https://t.me/armanmaham

 صفحه اینستاگرام شرکت tajhizat_arman

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *