تجهیزات راه اندازی رستوران

در مورد راه اندازی رستوران و باید و نباید های مربوط به آن در چند نوشته مفصل سخن گفته شده است، در این نوشته قصد داریم به تجهیزات راه اندازی رستوران بپردازیم .خدمت اصلی ما در شرکت آرمان تهیه ، معرفی و ساخت و راه اندازی تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی آشپزخانه رستوران  به مشتریان عزیز می باشد و خدمات جانبی دیگر از جمله راه اندازی منو و معرفی پیمانکار برای دکوراسیون و… را جهت تکمیل کار و رفاه حال مشتریان ارائه می نماییم.

تجهیزات راه اندازی رستوران

تجهیزات راه اندازی رستوران

 

برای اینکه بدانیم برای تجهیز آشپزخانه رستوران به چه وسایل و تجهیزاتی نیاز داریم باید چند مورد مهم را مد نظر داشته باشیم:

نیاز آشپز و مدل طبخ غذا

فضای داخل آشپزخانه

میزان بودجه

 انتخاب تجهیزات مفید و همچنین  بازدهی مناسب آنها با توجه به موارد فوق بسیار مهم است.

 طراحی فضای داخل آشپزخانه و چینش مرتب و استاندارد تجهیزات بهره بردن از تجربه افراد متخصص یک اصل مهم می باشد.

همفکری با آشپز و استفاده از تجربه ایشان و همچنین مشاوره با شرکت معتبر در زمینه تجهیزات آشپزخانه صنعتی عامل اصلی موفقیت در بخش طراحی آشپزخانه می باشد.

در این زمینه می توانید روی کمک و مشاوره تخصصی کارشناسان ما حساب کنید.

برای اینکه درک بهتری نسبت به موضوع داشته باشیم بهتر است به معرفی تجهیزات رستوران بپردازیم و بعد در ادامه به مراحل مختلف تجهیز رستوران اشاره خواهیم کرد.

 

تجهیزات رستوران

به طور کلی ما این تجهیزات را به چهار دسته تقسیم بندی می کنیم:

تجهیزات پخت و پز (گرم)

تجهیزات برودتی(سرد)

تجهیزات آماده سازی

تجهیزات شستشو

تجهیزات پخت و پز که می تواند شامل  اجاق کباب پز ، اجاق چهار شعله دمکن دار ،اجاق چند ردیفه پلوپز،دیگ دو جداره ، انواع فر و گریل ، دمکن،کته پز و … باشد.

تجهیزات برودتی شامل سردخانه بالا و پایین صفر،یخچال ایستاده ، فریزر ایستاده ، فریزر صندوقی ،یخچال رویه میز کار، فریزر رویه میز کار ، یخچال و فریزر نوفراست ، کانتر سرد و…

تجهیزات سرد

تجهیزات آماده سازی شامل میز کار ، کابینت ، چرخ گوشت ، خلال کن ، میز تخته کار ،قفسه بندی استیل و…

تجهیزات شستشو شامل سینک و وان شستشو ،ترولی آبچکان،کابینت آبچکان ، ماشین ظرفشویی صنعتی 540 بشقاب 1200 بشقاب و تونلی،سیخ شور ، آبگیر سبزی ، پوستکن و…

دلیل اصلی این مدل دسته بندی این است که  برای جای گذاری و چینش تجهیزات در هر دسته  نیاز به فضای اختصاصی داریم مثلا اگر قرار باشد در بخش شستشو از ماشین ظرفشویی و یا سیخ شور صنعتی استفاده نماییم ، پس از انتخاب نوع ماشین باید فضای کافی به این تجهیزات اختصاص داده شده و موارد فنی و تاسیساتی برای نصب آنها با دقت رعایت شده باشد.

اگر علت این دسته بندی ها برای شما جای سوال دارد تا انتها مطلب را دنبال نمایید.

تجهیزات تالار گل سرخ

راه اندازی آشپزخانه رستوران

برای راه اندازی آشپزخانه رستوران با در نظر گرفتن دسته بندی ، نیاز آشپز و بودجه ای که در اختیار داریم چینش خود را انجام داده و موارد تاسیساتی مربوط به هر بخش را به دقت پیگیری می کنیم.

تمام تجهیزات پخت و پز زیر هود قرار گرفته در نتیجه بایدخروجی هوا در این محل داشته بایم و لوله کشی گاز با توجه به مصرف دستگاه طبق استاندارد انجام شده باشد، برای تجهیزات آماده سازی به اندازه کافی پریز برق قرار می دهیم و سعی می کنیم از تجهیزات شستشو فاصله داشته باشند تا خیس شدن زمین موجب برق گرفتگی کسی نشود.

همچنین تجهیزات سرد را در قسمتی از آشپزخانه قرار می دهیم که تهویه مناسبی داشته باشد تا از مستهلک شدن کمپرسور ها و تاثیر منفی در ایجاد برودت در این تجهیزات جلوگیری نماییم. اگر آشپزخانه بیش از حد گرم باشد بهتر است  از سیستم نوفراست در ساخت تجهیزات برودتی استفاده نماییم.اگر نیاز به نصب سردخانه باشد به فضای کافی برای اتاق زیر صفر و بالای صفر و همچنین قرار دادن کمپرسور و … تا حد امکان خارج از فضای آشپزخانه نیاز داریم.

در بخش شستشو نیز باید خروجی فاضلاب و آبرو و لوله کشی سرد و گرم و همچنین نصب پریز برق در محلی مناسب برای ماشین ظرفشویی و سیخ شور و… در صورت نیاز از جمله کارهای ضروری در راه اندازی آشپزخانه رستوران می باشد.

تهیه لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی  برای آشپزخانه رستوران در نهایت راه اندازی این تجهیزات شاید در نگاه اول کار دشواری به نظر برسد اما بر اساس معیارهای فوق و با این دسته بندی ها می توان این مسئله را کوچک تر و حل آن را برای خود آسان تر نماییم.

با توضیحات فوق حالا می توانید برای راه اندازی آشپزخانه رستوران برنامه مشخصی داشته باشید ، شاید در نگاه اول این موضوع کمی پیچیده به نظر بیاید ولی با مشورت و کارشناسی و داشتن اطلاعات مفید می توانید با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید بهترین چیدمان و تجهیزات را داشته باشید و روی کمک و مشاوره ما نیز حساب ویژه ای باز کنید.

 

شماره های تماس شرکت تجهیزات آشپزخانه صنعتی آرمان

۰۲۱۶۶۸۱۶۴۱۸

۰۲۱۶۶۸۱۶۸۵۴

لینک کانال تلگرام شرکت https://t.me/armanmaham

 صفحه اینستاگرام شرکت tajhizat_arman

2 Responses

  1. حسین احمدی

    درود برشما
    بسیار عالی و درعین حال ساده و کاربردی بیان نموده‌اید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *