راه های افزایش فروش در رستوران

راه های افزایش فروش در رستوران و فست فود

افزایش فروش در رستوران، آن هم در شرایطی که پاندمی کرونا و افزایش رقیبان گریبان گیر هر کسب و کاری شده است، دغدغه ی هر رستوران داری است. امروزه، رقابت زیاد بین کسب و کارهای غذایی به وضوح قابل مشاهده است و تنها کسب و کاری در این رقابت می تواند به هدف خود برسد که علاوه بر کلیات به جزئیات نیز توجه داشته باشد؛ چرا که هر کسی به کلیات واقف است و این جزئیات هستند که تعیین کننده اند.

تاثیر محیط در افزایش فروش رستوران

 

 

برای افزایش فروش در رستوران باید به چه جزئیاتی توجه کرد؟
به طور کلی، توجه به جزئیات یعنی جزئی نگر بودن؛ به این معنا که شما باید موارد مرتبط به رستوران خود را مرتبا، آنالیز کنید تا به این پی ببرید که مشتری از یک رستوران یا فست فود خوب، چه می خواهد. در نتیجه، زمانی که شما خواسته او را برآورده می کنید، در ذهن او باقی می مانید و همواره یکی از انتخاب های او خواهید بود.
در این جا، به جزئیاتی که توجه به آنها موجب افزایش فروش در رستوران می شود و موجب موفقیت کسب و کارهای غذایی می شود اشاره می کنیم:

 

مشتری چه می خواهد؟
این همان سوالی است که پاسخ دادن به آن، افزایش فروش در رستوران را به ارمغان می آورد. شما با خوب فکر کردن به این سوال می توانید به تنهایی، روش های خلاقانه افزایش فروش در رستوران خودتان را پیدا کنید و آنها به کار بگیرید.
خودتان را جای مشتری بگذارید و از دید او به تمام جنبه های رستوران خود فکر کنید تا متوجه شوید که به راستی یک مشتری از یک رستوران چه انتظاراتی دارد.

 

حفظ مشتری ثابت، جذب مشتری جدید
احتمالا این سوال برای هر رستوران داری پیش آمده است که کدام یک از این دو کار برای افزایش بازدهی رستوران او موثرتر هستند. باید گفت که نیاز است که هر مدیری برای هر دو نوع مشتری، برنامه هایی بسیار دقیقی داشته باشد. البته باید به این نکته اشاره کرد که حفظ مشتری ثابت به طور کلی کم هزینه تر است؛ اما به هیچ عنوان هم نباید از مشتری جدید غافل شد.
اصولا مشتری های جدید در ارزیابی رستوران یا فست فود، دقیق تر عمل کرده و حساس تر هستند؛ به همین علت کسب رضایت از آن ها مشکل تر است اما اگر به یک مشتری ثابت تبدیل شوند، سوددهی بسیار خوبی برای رستوران شما خواهند داشت.

 

ایجاد یک حس خوب

دکوراسیون رستوران خوب
قطعا نمی توان تاثیر یک فضای آرامش بخش را در ایجاد حس خوب انکار کرد. دکوراسیون مناسب، استفاده از رنگ هایی که با هم هماهنگی دارند و یا پخش یک موسیقی آرامش بخش می توانند این حس خوب را ایجاد کنند.
جالب است که بدانید شنیدن آهنگ های آرامش بخش، اشتها را افزایش می دهند. چرا که مغز انسان با شنیدن چنین آهنگ هایی، به بدن دستور می دهد به حالت آرامش رفته و در حالت آرامش نیز، بزاق بیشتری ترشح شده و در نتیجه اشتهای افراد، افزایش پیدا می کند.

 

همراه شدن با تکنولوژی
در جهان کنونی که تکنولوژی نقش بسیار پررنگی در هر جایی دارد، شما با استفاده از تکنولوژی برای کسب و کارتان اثبات می کنید که کسب و کاری حرفه ای و به روزی دارید. به عنوان مثال می توانید نرم افزاری را برای رستوران و یا فست فود خود، طراحی کنید تا مشتریان به جای تماس یا مراجعه حضوری، ثبت سفارش کرده یا میزی را رزرو کنند.
داشتن یک وب سایت حرفه ای و بهینه را نیز برای کسب و کارتان فراموش نکنید. چرا که اعتبار بسیار زیادی به رستوران شما می دهد. اعتبار، اعتماد می آورد و اعتماد هم مشتری جذب می کند.

 

اهمیت دادن به مشتری برای افزایش فروش رستوران
اگر مشتری ببیند که شما کاملا به نظرات او اهمیت می دهید و از او می خواهید که نظر خود را در مورد کیفیت غذا، سرویس دهی، محیط و غیره بیان کند، به کسب و کار شما اعتماد می کند.
می توانید پس از صرف غذا از مشتری بخواهید فرمی را برای شما پر کند و یا اگر شرایط این کار وجود نداشت در هنگام پرداخت هزینه غذا، نظر مشتری را در مورد موضوعاتی که در نظر دارید بپرسید و اگر مشکلی وجود داشت به او اطمینان دهید که به مسئله ی مورد نظر رسیدگی خواهید کرد.

 

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
اکثر مردم به تبلیغات پولی بی اعتماد هستند؛ بنابراین می توان به جای صرف هزینه های گزاف مانند اجاره ی یک بیلبورد تبلیغاتی، زمان صرف کرد و در اینستاگرام یک صفحه ی حرفه ای ایجاد کرد و عکس از محصولات، فضای رستوران، خدمات و اطلاع رسانی ها را در این صفحه قرار داد.

 

برگزاری یک سری رویداد ها در رستوران

تماشای دربی در رستوران
هرچه یک مشتری احساس نزدیکی بیشتری به رستوران شما و کارکنان آن داشته باشد، احتمال این که به یک مشتری ثابت تبدیل شود، بیشتر می شود.
برای ایجاد این حس نزدیکی می توانید در یک سری رویدادهای خاص، از مشتری ها در فضای مجازی دعوت کنید به رستوران شما بیایند ولی حتما باید یک برنامه هیجان انگیز طراحی کنید تا مشتری ترغیب شود. رویدادهایی مانند تماشای دربی، شب یلدا و یا پخش موسیقی زنده می توانند مناسب باشند.

 

هدیه کوچک و تاثیر بزرگ

در بعضی از رستوران ها مدیر رستوران تصمیم می گیرد با یک هدیه کوچک که در شرایط امروز می تواند دادن ماسک و یا دستمال جیبی منقش به لوگو و یا نام آن محل و یا بادکنک،فرفره و یا توپ و عروسک های کوچک برای کودکان خاطره خوبی در ذهن مشتریان خود به خصوص کودکان ایجاد نماید.

حتی در بعضی از رستوران ها قبل از آماده شدن غذا  با سوپ و یا آش و یا یک پیش غذای سبک مخصوص سرآشپز از مشتریان به حساب رستوران پذیرایی  می شود و یا پس از صرف غذا با چند اسکوپ بستنی  یا یک دسر سبک بدون دریافت هزینه پذیرایی می شود، این قبیل کارها هزینه زیادی ندارد ولی خاطره خوبی از رستوران شما در ذهن مشتری باقی می گذارد و نه تنها مشتریان ثابت زیادی خواهید داشت بلکه همین مشتریان بهترین مبلغ کار شما خواهند بود ، بدون دریافت هزینه تبلیغ …

افزایش فروش در رستوران و چگونه فروش رستوران و فست فود خود را بالا ببریم سوالاتی بود که سعی کردیم به آنها پاسخ دهیم. در آخر آن چه که مهم است بررسی لحظه به لحظه موارد مختلف و پاسخ دادن به سوال مشتری چه می خواهد است.

نظر شما چیست؟ چه راهکارهای دیگری وجود دارد که به فروش رستوران کمک خواهد کرد؟

نظرات خودتان را با ما و دیگران زیر همین پست به اشتراک بگدارید.

اگر در زمینه راه اندازیازی رستوران نیاز به مشاوره داشتید با مشاوران ما در شرکت آرمان تماس بگیرید.

شماره های تماس شرکت تجهیزات آشپزخانه صنعتی آرمان

۰۲۱۶۶۸۱۶۴۱۸

۰۲۱۶۶۸۱۶۸۵۴

لینک کانال تلگرام شرکت https://t.me/armanmaham

 صفحه اینستاگرام شرکت tajhizat_arman

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *