نکات کلیدی آشپزخانه صنعتی چیست؟

آشپزخانه صنعتی چیست؟ سوالی که در ادامه به آن پاسخ می‌دهیم. مهمترین قسمت هر رستوران یا فست فودی آشپزخانه آن است. یکی از فاکتورهایی که در کیفیت کار شما تاثیر مستقیمی دارد، تجهیزات استفاده شده در آشپزخانه و کیفیت تجهیزات است. لازم به ذکر است که هدف از تجهیزات آشپزخانه این نیست که آشپزخانه رستوران یا فست فودی را با وسایل مختلف پر کنید. وسایلی که حتی یکبار هم مورد استفاده قرار نگیرند. بلکه باید از تجهیزاتی استفاده کرد که کاربردی و در عین حال باکیفیت باشند. در انتخاب تجهیزات کاربردی برای آشپزخانه صنعتی باید به نکاتی توجه کرد که رعایت آنها سبب بهبود کیفیت کار شما می‌شود. در این متن می‌خواهیم به توضیح بیشتر در مورد اینکه آشپزخانه صنعتی چیست؟ بپردازیم. علاوه بر این اطلاعات بیشتری هم در مورد تجهیزات آشپزخانه صنعتی کسب می‌کنید. برای آگاهی بیشتر در مورد نکات راه اندازی آشپزخانه صنعتی تا پایان با ما همراه باشید‌.

آشپزخانه صنعتی چیست

آشپزخانه صنعتی چیست؟
به بیان ساده آشپزخانه صنعتی به آشپزخانه‌های موجود در رستوران، تالار و… گفته می‌شود. کار اصلی که در این آشپزخانه‌ها انجام می‌شود، طبخ غذا به میزان زیاد در طول روز است. به طور کلی به هر آشپزخانه‌ای که در آن روزانه مقدار زیادی غذا طبخ شود و از حالت خانگی خارج شود آشپزخانه صنعتی گفته می‌شود.

راه اندازی آشپزخانه صنعتی:
مطمئن شما هم شنیده‌اید که قلب هر خانه آشپزخانه آن است. در مورد رستوران‌ها و فست فودی نیز این مطلب صدق می‌کند. مهمترین قسمت یک رستوران آشپزخانه آن است. اگر قصد راه اندازی آشپزخانه صنعتی را دارید این مطلب مخصوص شما است.
برای اینکه یک آشپزخانه مجهز و کارآمد داشته باشید قبل از هر اقدامی باید هدف خود از ایجاد آشپزخانه صنعتی را مشخص کنید. به بیان ساده‌تر قبل از اینکه نسبت به خرید تجهیزات آشپزخانه اقدام کنید، ابتدا باید مشخص کنید که آشپزخانه‌ای که قصد تاسیس آن را دارید چه کاربردی دارد. به عنوان مثال قرار است در آن غذای سنتی پخته شود یا قصد پختن فست فود و… را دارید. مشخص کردن هدف از تاسیس آشپزخانه مهمترین قسمت آن است. بعد از اینکه نوع کار و آشپزخانه‌ای که قصد تاسیس آن را دارید، مشخص شد گام بعدی انتخاب تجهیزات آشپزخانه صنعتی است. در خصوص اهمیت مشخص کردن نوع غذایی که قصد طبخ آن در آشپزخانه صنعتی را دارید می‌توان به این نکته اشاره کرد که تجهیزات مورد نیاز برای پخت غذاهای سنتی با تجهیزات استفاده شده در آشپزخانه فست فودی تفاوت زیادی دارند. در ادامه به بیان نکاتی می‌پردازیم که برای راه اندازی آشپزخانه صنعتی توجه به آنها لازم و ضروری است.

لیست بنویسید:

مرحله بعدی برای تاسیس آشپزخانه صنعتی، نوشتن تجهیزات مورد نیاز برای آن است. قبل از اینکه نسبت به خرید تجهیزات آشپزخانه اقدام کنید، بهتر است در ابتدا با یک شخص که در این زمینه بیشتر از شما تجربه دارد مشورت کنید‌. مشورت کردن با افراد با تجربه برای شما دو منفعت دارد‌. نخست اینکه لیست تجهیزات و لوازمی که برای تاسیس آشپزخانه لازم هستند را می‌دانید، و منفعت دیگر این است که با دانستن تجهیزات اصلی دیگر هزینه‌ای برای خرید تجهیزاتی که لازم نیستند صرف نمی‌کنید. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که قصد خرید داشته باشید و بعد از خرید کردن به یاد بیاورید که خرید برخی از وسایل مورد نیازتان را فراموش کرده‌اید. راه حلی که برای جلوگیری از بروز چنین حالتی وجود دارد این است که قبل از رفتن به خرید وسایل مورد نیاز خود را به ترتیب اولویت لیست کنید.

توجه به برند محصولات:
امروزه با زیاد شدن شرکت‌های تولیدی تجهیزات و وسایل آشپزخانه برندهای زیادی از این محصولات در بازار موجود هست. عاملی که سبب تفاوت بین برندهای مختلف تجهیزات اشپزخانه می‌شود، کیفیت محصولات است. برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید باید قبل از خرید نسبت به برندهای مختلف اطلاعاتی را کسب کنید. سپس نقاط مثبت و نقاط ضعف برندهای مختلف را مقایسه کنید و به این ترتیب بهترین برند موجود را انتخاب کنید‌. مهمترین فاکتوری که سبب برتری برخی از برندهای موجود می‌شود، کیفیت تجهیزات تولیدی آنها است‌. لازم یه یاداوری است که امروزه با وجود اجناس با کیفیت و بی کیفیت با ظاهری کاملا مشابه ،تنها توجه به نام برند کافی نیست. در هنگام خرید باید با افرادی که توانایی تشخیص تجهیزات مرغوب از تجهیزات بی کیفیت را دارند مشورت کنید تا این اجناس  را با قیمت اجناس درجه یک  به شما نفروشند.

طراحی آشپزخانه صنعتی

آشپزخانه خود را طراحی کنید:
قبل از خرید تجهیزات باید آشپزخانه خود را طراحی کنید،ابتدا طرح اولیه  را با مشاور خود مطرح نمایید که به اصطلاح یک طرح خام بوده و سپس با همفکری و با مشاوره گرفتن از افراد متخصص طرح نهایی را تهیه نمایید(در این زمینه روی ما حساب کنید).  به بیان ساده منظور از طراحی فضای داخلی آشپزخانه صنعتی این است که جای هر یک از تجهیزات آشپزخانه را مشخص کنید. همانطور که می‌دانید هر یک از تجهیزات آشپزخانه باید در جای مناسب خود قرار گیرد به گونه‌ای که فضای اضافه‌ای را اشغال نکند. بهتر است قبل از اینکه همه تجهیزات را به داخل آشپزخانه صنعتی منتقل کنید، جای هر یک از آنها را مشخص کنید. زیرا در  غیر اینصورت ممکن است دچار سردرگمی شوید. از طرفی دیگر طراحی فضای داخلی و تعیین محل قرار گیری هر یک از تجهیزات آشپزخانه صنعتی سبب می‌شود تا با قرار گیری تجهیزات در جای مناسبشان فضای کافی برای رفت و آمد وجود داشته باشد.
در پایان باید اشاره کرد که در این مقاله به این سوال که آشپزخانه صنعتی چیست پاسخ دادیم. آشپزخانه صنعتی مهمترین قسمت یک تالار، رستوران و… است. به منظور بهبود کیفیت غذای تولیدی باید در آشپزخانه از تجهیزات مورد نیاز و با کیفیت استفاده کرد. یکی از اشتباهاتی که می‌توان انجام داد این است که آشپزخانه صنعتی را با وسایلی که استفاده‌ای ندارند پر کنید به گونه‌ای که حتی فضا برای رفت و آمد وجود نداشته باشد.

اگر در زمینه طراحی و راه اندازی آشپزخانه صنعتی نیاز به مشاوره داشتید با مشاوران ما در شرکت آرمان تماس بگیرید.

شماره های تماس شرکت تجهیزات آشپزخانه صنعتی آرمان

۰۲۱۶۶۸۱۶۴۱۸

۰۲۱۶۶۸۱۶۸۵۴

لینک کانال تلگرام شرکت https://t.me/armanmaham

 صفحه اینستاگرام شرکت tajhizat_arman

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *