مدیریت هزینه راه‌اندازی فست فود

مدیریت هزینه راه‌اندازی فست فود

امروزه غذاهای فست فود طرافداران زیادی دارند و تقریبا هر کسی که کمی کارش خارج از منزل طول کشیده باشد یا در خانه برای طبخ غذا فرصتی پیدا نکرده است و یا خیلی‌ها از روی علاقه به فست فودها روی می‌آورند. به همین دلیل بازار فست فود رونق خوبی دارد و کم نیستند افرادی که قصد دارند در این زمینه شروع به فعالیت کنند.در شرایط امروز که اشخاص هزینه های بسیار بالایی برای شروع کارمتحمل می شوند،روش هایی برای مدیریت هزینه راه اندازی فست فود  وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم. این افراد برای شروع به کار نیاز به مواد اولیه، جا و مکان مناسب، وسایل و ابزار مورد نیاز و… دارند که هر یک از این موارد هزینه‌های خاص خود را می‌طلبد. به همین دلیل ما تلاش کردیم در این مطلب توضیحاتی در مورد هزینه‌های لازم برای راه‌اندازی فست فود، مدیریت هزینه‌ها و… را ارائه دهیم.

مدیریت هزینه راه اندازی فست فود

همه چیز راجع به هزینه‌های راه‌اندازی فست فود
از کجا شروع کنیم

برای شروع باید موارد مربوط به راه اندازی را مطرح نماییم و شیوه مدیریت هزینه ها در هر بخش را بررسی نماییم.اما مهمترین سوال اینجاست:آیا به این شغل علاقه دارید؟

آیا این کار با روحیات و شخصیت شما سازگار است
برای شروع کار، در ابتدا باید دریابید که آیا اصلاً شما برای کار درزمینه فست فود شخص مناسبی هستید یا نه، یا به عبارتی این شغل برای شما مناسب است یا خیر؟ در واقع افرادی برای کار در فست فود مناسب هستند که هم آشپز خوبی باشند و هم به این کار علاقه‌مند باشند. همچنین این افراد باید پتانسیل خود را در رابطه با رعایت موارد بهداشتی،ارتباط موثر با مشتریان، کار کردن در ساعات مختلف روز، روزهای مختلف و حتی روزهای تعطیل و… بسنجند.
اگر جواب شما در ارتباط با موارد بالا مثبت است باید یک مرحله جلو برویم و ببینیم ویژگی های یک فست فود موفق چیست تا با بهره گیری از این ویژگی ها فست فود خود را راه اندازی کنیم.

ویژگی‌های لازم برای یک فست فود موفق چیست
افراد زیادی با سلایق و علایق متفاوتی به فست فودها مراجعه می‌کنند. به همین دلیل لازمه یک فست فود موفق این است که به مشتریانش منویی ارائه دهد که شامل غذاهای متنوع، باکیفیت و با هزینه مناسب باشد.
عامل دیگری که موجب جذب مشتری به فست فود شما می‌شود، داشتن مکانی با ظاهر مناسب است که دارای تعداد مناسب میز و صندلی باشد. این مکان باید کاملا تمیز و بهداشتی باشد تا مشتری بتواند به بهداشت و کیفیت غذایی که شما ارائه می‌دهید، اطمینان کند.
برای موفقیت دراین موارد لازم است که در انتخاب تجهیزات ،دکوراسیون و سرآشپز،منوی فست فود دقت زیادی داشته باشید که رعایت همه موارد فوق نیاز به مهارت هایی در این زمینه دارد.

مهارت‌های لازم برای راه‌اندازی فست فود

1-در یک فست فود کاری که انجام می‌شود، طبخ غذا و ارائه آن به مشتری است. با این حساب اولین مهارتی که برای راه‌اندازی یک فست فود لازم است، آشپزی و طبخ غذا است. در این جهت یا باید خودتان در این زمینه مهارت لازم را داشته باشد و یا فردی ماهر را در این راستا به کار گیرید.مهارت آشپزی اصلی ترین مهارتی است که در این زمینه نیاز دارید.
2-از جمله عواملی که موجب محبوبیت فست فودها شده است می‌توان به دو عامل مهم اشاره کرد: یک طبخ سریع و دو قیمت مناسب. بنابراین برای داشتن یک فست فود موفق علاوه بر حفظ کیفیت باید بتوانید تعادل خوبی میان سرعت عمل و هزینه ایجاد کنید.برای اینکه هر دو مهارت را در فست فود خود داشته باشید روش هایی به شما پیشنهاد می کنیم که می تواند موثر باشد،در بالا بردن سرعت و حفظ کیفیت دو عامل موثر است :1-پرسنل ماهر و آموزش دیده 2-تجهیزات با کیفیت .در هر در مورد می توانید روی کمک و مشاوره ما حساب کنید.
3-اغلب در شغل‌هایی که هدف فروش است، داشتن روابط عمومی خوب مهارتی است که می‌تواند هم مشتریان زیادی را جذب کند و هم مشتریان شما را به مشتری‌های دائم تبدیل کند. خوشرویی،احترام به سلیقه و گفته مشتری و…. می تواند روی مراجعه کنندگان شما تاثیر مثبتی داشته باشد.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی آرمان

طی کردن مراحل قانونی جهت راه‌اندازی فست فود

برای راه‌اندازی فست فود لازم است به اداره اصناف مراجعه کنید. همچنین لازم است یکسری آزمایش‌ها مانند آزمایش اعتیاد از شما گرفته شود که این مراحل با مراجعه‌ شما به اداره بهداشت انجام می‌شود. به جز این موارد، اخذ گواهی عدم سوء‌پیشینه نیز لازم است.
همچنین مکانی که برای راه‌اندازی فست فود در نظر گرفته‌اید نیاز به تایید از جهت اداره دارایی و نیز کسب تاییدیه‌های بهداشتی دارد. بعد از این مراحل می‌توانید مجوز راه‌اندازی فست فود را اخذ کنید. مراحل گفته شده، مقداری هزینه دارد که باید آن‌ها را متقبل شده و سپس مجوز خود را دریافت کنید.

طراحی دکوراسیون فست فود

همان طور که در مطالب بالا نیز گفته‌ایم، مکان راه‌اندازی فست فود عامل مهمی است. دکوراسیون فست فود نیز به همین موضوع مربوط است. شما با طراحی یک دکوراسیون ساده، شیک و راحت می‌توانید اعتماد بسیاری از افراد را جلب کنید. در این راستا می‌توانید از افرادی که دارای تخصص و مهارت در طراحی دکوراسیون هستند کمک بگیرید؛ چراکه طراحی دکوراسیون در فست فود عامل بسیار مهمی است.

مدیریت هزینه راه‌اندازی فست فود

•همان طور که گفتیم، در ابتدا برای راه‌اندازی فست فود، مبلغی را باید در طی مراحل کسب مجوز هزینه کنید.این هزینه ها نسبت به هزینه های دیگر شما زیاد نیست.
•برای راه‌اندازی یک فست فود تقریبا متوسط نیاز به مواردی مانند مکان، تجهیزات آشپزخانه، میز و صندلی و… دارید. بیشترین هزینه‌ای که در این راه باید متقبل شوید، هزینه‌ مکان راه‌اندازی فست فود است. برای اینکه در این بخش هزینه ها را مدیریت کنید بهتر است به صورت تدریجی و طی زمان به مکان‌های بزرگ‌ تر روی آورید و تا زمانی که چم و خم کار دستتان بیاید از مکان‌های کوچک‌تر استفاده کنید.پس از مدتی که با نام و کار شما آشنا شدند به سمت مکان های بزرگ تر بروید و حتی می توانید به شعبه بعدی نیز فکر کنید.

•پس از مکان راه‌اندازی فست فود، دومین عاملی که بیش‌ترین هزینه را می‌طلبد، تجهیزاتی است که برای آشپزخانه لازم دارید. تجهیزاتی مانند یخچال، فر،تاپینگ، اجاق گاز و… که در حال حاضر قیمت بالایی نیز دارند.برای مدیریت هزینه هادر این بخش باید مشاوری حرفه ای داشته باشید تا بتواند هزینه ها را تا حد امکان برای شما کاهش داده و در عین حال تمام تجهیزات مورد نیاز شما برای منوی مد نظرتان با کیفیت مناسب در دسترس شما باشند،اما چه روش هایی برای مدیریت هزینه در این بخش داریم: در بخش تجهیزات روش هایی وجود دارد که با استفاده از آن بتوانیم هزینه ها را کم کنیم که استفاده از تجهیزاتی با چند کاربرد یکی از این شیوه هاست،مثلا استفاده از یخچال و فریزر ساید صنعتی و یا استفاده از فریزر رویه میز کار و استفاده از فرهای ترکیبی و… همگی می تواند هزینه شما را کاهش داده ولی دست سرآشپز را برای طبخ منوهای مختلف باز بگذارد.

هزینه راه اندازی فست فود
•برای مدیریت هزینه در بخش دکوراسیون و مبلمان پیشنهاد می کنیم اگر خوش سلیقه هستید و یا اشخاص با سلیقه ای را در کنار خود دارید با الگو گرفتن از نمونه های موفق(کپی نکنید الگو گرفتن با کپی کردن تفاوت زیادی دارد) طرحی را ترسیم نمایید و با ارتباط با کارگاه های تولیدی این بخش هزینه های خودتان را به شکل چشم گیری کاهش دهید.

•حال نوبت به هزینه‌های مربوط به تهیه‌ مواد اولیه برای طبخ غذا می‌رسد. در این مورد بهتر است مواد اولیه‌ای را تهیه کنید که در کنار داشتن هزینه مناسب، کیفیت مرغوبی نیز داشته باشند؛ چراکه در صورت عدم مرغوبیت به کار شما لطمه وارد خواهد شد و خودتان زیان می‌بینید. در این بخش می توانید با ایجاد ارتباط موثر با شرکت ها ی مختلف پخش مواد غذایی و گرفتن اعتبار کافی بخشی از هزینه های خودتان را به صورت مدت دار پرداخت نمایید که کمک بسیار زیادی به نقدینگی شما خواهد شد. همانطور که در ابتدای مقاله عرض کردیم داشتن روابط عمومی خوب و موثر و ارتباط با اشخاص معتبر می تواند کمک بسیار زیادی به شما برای گرفتن اعتبار از شرکت ها و اشخاصی باشد که قصد خرید از آنها را دارید، پس فراموش نکنید روابط عمومی بالا و خوش حسابی به شما اعتبار می دهد و این اعتبار یک ثروت است که هرکسی ندارد.

 سخن آخر

در این مطلب توضیحات مفیدی در مورد راه‌اندازی فست فود و مدیریت هزینه‌های مورد نیاز آن داده‌ایم. همه از محبوبیت فست فود در میان مردم به‌ویژه جوانان کاملاً با خبر هستیم. محبوبیت این نوع از غذاها نیز موجب شده است افراد زیادی به سمت راه‌اندازی فست فود کشانده شوند. برای راه‌اندازی فست فود نیاز به طی مراحل و تهیه امکاناتی خاص داریم که این موارد را در این مطلب به‌صورت کاربردی و مفید توضیح داده‌ایم.

اگر در زمینه طراحی و راه اندازی فست فود نیاز به مشاوره داشتید با مشاوران ما در شرکت آرمان تماس بگیرید.

شماره های تماس شرکت تجهیزات آشپزخانه صنعتی آرمان

۰۲۱۶۶۸۱۶۴۱۸

۰۲۱۶۶۸۱۶۸۵۴

 صفحه اینستاگرام شرکت tajhizat_arman

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *