همه چیز در مورد راه‌اندازی رستوران

همه چیز در مورد راه‌اندازی رستوران

همه چیز در مورد راه اندازی رستوران
امروزه بسیاری از افراد پا به عرصه تهیه غذا گذاشته‌اند و تمایل دارند که در این راستا رستوران مخصوص به خود را راه‌اندازی کنند؛ اما در راستای چنین اقدامی، نکات گوناگونی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود. دقت و توجه به این دست از نکات به شما این امکان را می‌دهد که مسیر موفقیت را به درستی طی کنید و کمتر دچار خطا و شکست شوید.

از همین جهت تصمیم گرفتیم که در ادامه نکات مهم در راه‌اندازی رستوران را خدمت شما عرض کنیم تا بهترین اقدامات را داشته باشید.

نوع رستوران مورد نظر خود را انتخاب کنید

رستوران‌ها در انواع گوناگونی تاسیس می‌شوند، بنابراین شما باید پیش از هر چیزی در رابطه با این موضوع تصمیمات لازم را بگیرید. برای مثال اگر شما تصمیم به راه‌اندازی رستوران سنتی دارید، باید به مواردی توجه داشته باشید که به چنین رستورانی مربوط می‌شوند یا اگر می‌خواهید یک رستوران غربی و اروپایی راه‌اندازی کنید، باید شرایط را برای آن آماده کنید. پس از کنار انتخاب نوع رستوران ساده نگذرید، چرا که انتخاب‌های بعدی شما نیز به این انتخاب بستگی دارد.

مکان مناسبی را برای راه‌اندازی رستوران انتخاب کنید

از دیگر نکات مهم در راه‌اندازی رستوران، می‌توان به انتخاب یک مکان درست و مناسب اشاره داشت. منظور از انتخاب درست، توجه به مسائل متفاوتی خواهد بود. برای مثال شما باید از مناسب بودن محیط اطراف و همچنین دکوراسیون داخلی آن مطمئن شوید؛ چرا که چنین موضوعاتی به طور مستقیم بر موفقیت شما تاثیر دارند.

به دکوراسیون داخلی توجه داشته باشید

دکوراسیون رستوران
چیدمان میز و صندلی‌ها از نکات مهم در راه‌اندازی رستوران است. شما باید تجهیزات لازم را در مرحله اول به درستی انتخاب کنید و سپس چیدمان زیبا و مناسبی نیز به آن‌ها بدهید. از توجه به همخوانی رنگ‌ها، نورپردازی‌ها و استفاده از لوازم دکوری نیز غافل نشوید؛ چرا که بر جذب مشتری بسیار تاثیر دارد.

انتخاب یک نام جذاب

انتخاب نام جذاب برای رستوران از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که در آینده، افراد رستوران شما را با نام آن به یاد خواهند آورد و اگر شما انتخاب مناسبی نداشته باشید، نمی‌توانید امتیاز این موضوع را به دست آورید. برای انتخاب نام رستوران خود، توصیه می‌شود اسمی کوتاه، جذاب و پر مفهومی را انتخاب کنید تا به دل مشتری شما بنشیند.

سرمایه گذار مناسبی را انتخاب کنید

انتخاب یک سرمایه گذار مناسب برای راه‌اندازی رستوران، از اهمیت بالایی برخوردار است و برای این کار شما باید اطمینان و اعتماد سرمایه گذار را به گونه‌ای جلب کنید. برای این کار باید ایده و طرحی را انتخاب کنید که احتمال موفقیت آن بسیار است و این اطمینان را به سرمایه گذار می‌دهد که سرمایه آن به خوبی استفاده می‌شود و هدر نمی‌رود.
همچنین اگر بودجه کمی در اختیار دارید، می‌توانید هزینه راه‌اندازی رستوران خود را از طریق وام راه‌اندازی رستوران تامین کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید بودجه لازم را برای خود فراهم آورید و در این راستا به مشکل بر نخورید.

 

یک سرآشپز ماهر و خوب را استخدام کنید

انتخاب سرآشپز را می‌توان یکی از حساس‌ترین انتخاب‌ها در نظر گرفت؛ در واقع می‌توان گفت سرآشپزها هستند که اعتبار بالایی را برای یک رستوران به ارمغان می‌آورند؛ بنابراین فردی را برای این کار انتخاب کنید که مطمئن هستید می‌تواند غذای با کیفیت و لذیذی را در اختیار مشتریان شما قرار دهد.

خود را با ذخیره کردن سرمایه برای ماه‌های کم فروش آماده کنید

یکی از نکات مهم در راه‌اندازی رستوران، ذخیره کردن سرمایه است. رستوران‌داری از جمله شغل‌هایی به حساب می‌آید که امکان دارد ماه‌ها و روزهای پر درآمدی داشته باشید و برخی از روزها درآمد مناسبی نداشته باشید.

همچنین در برخی از ماه‌ها مانند رمضان، به طور عادی و معمول فروش رستوران‌ها با کاهش مواجه می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود حتما برای چنین زمانی برنامه‌ریزی داشته باشید تا با مشکل مواجه نشوید.

یک منوی غذای حرفه‌ای داشته باشید

منوی رستوران
از دیگر نکات راه‌اندازی رستوران، می‌توان به داشتن یک منوی حرفه‌ای اشاره کرد.

شاید این موضوع برای شما کمی عجیب به نظر برسد، اما مطمئنا تاثیر بسزایی بر موفقیت شما خواهد داشت. شما باید منوی غذایی خود را متناسب با میزان فعالیتی که می‌توانید از خود ارائه دهید، آماده کنید؛ یعنی اگر فکر می‌کنید که هرچه منوی شما لیست بلند و بالایی باشد، بهتر است، سخت در اشتباهید؛ مگر آنکه آشپزخانه و کارکنان بسیاری را در اختیار داشته باشید که بتوانند به سرعت امور را پیش ببرند.

در غیر این صورت شما مجبور خواهید بود که به مشتری مورد نظرتان بگوئید که امکان سفارش این غذا وجود ندارد و این موضوع می‌تواند تاثیر بسیار بدی بر فعالیت شما داشته باشد.

یک لوگو یا نشان را به خودتان انحصار دهید

شما باید پس از انجام کارهایی که تا به اینجا گفته شد، یک لوگو یا نشان را برای رستوران خود انتخاب کنید. انتخاب لوگو یکی از نکات مهم در راه‌اندازی رستوران به حساب می‌آید؛ چرا که شما می‌توانید با استفاده از آن در خیابان، بیلبورد، آگهی‌های گوناگون، روزنامه‌ها و … به تبلیغ بپردازید. به مرور زمان لوگو و نشانه رستوران شما به یک برند تبدیل می‌شود و افراد بسیاری آن را خواهند شناخت.

توصیه می‌شود برای انتخاب نشانه و لوگو از ایده‌های خلاقانه استفاده کنید، چرا که لوگوهایی چون کلاه آشپزی و ظرف و ظروف قدیمی شده‌اند.

وب سایت رستوران خود را در اولین فرصت طراحی کنید

امروزه که بازار کسب و کارهای آنلاین داغ است، نباید عقب ماند. راه‌اندازی وب سایت را می‌توان یکی از نکات مهم در راه‌اندازی رستوران در نظر گرفت؛ چرا که با این کار شما می‌توانید عکس‌های مربوط به کسب و کار خود را بر روی سایت آپلود کنید و فضای کاری خود را به مشتریان نشان دهید. شما می‌توانید از وب سایت راه‌اندازی شده خود در جهت گرفتن سفارش مشتریان نیز استفاده کنید.

از تاثیر شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید

در راستای معرفی نکات مهم در راه‌اندازی رستوران، باید به تاثیر شبکه‌های اجتماعی نیز اشاره داشته باشیم. برای مثال شبکه‌هایی چون اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک و… شرایط خوبی را برای معرفی کسب و کارتان فراهم آورده‌اند و شما می‌توانید از آن‌ها برای تحقق چنین هدفی استفاده کنید.

البته موفقیت در چنین شبکه‌هایی خود نیازمند توجه و رعایت برخی از نکات است که باید به طور کامل با آن‌ها آشنا شوید.

تبلیغات بنری و تراکتی را دست کم نگیرید

برای خدمات رستوران خود تراکتی را آماده کنید و در آن به ویژگی و امکاناتی که ارائه می‌دهید، اشاره داشته باشید. همچنین می‌توانید نسخه منوی خود را نیز در این تراکت به کار ببرید. پس از آنکه چنین چیزی را آماده کردید، آن را در اماکن عمومی که شلوغ هستند، پخش کنید.

این کار را در چندین محیط شلوغ انجام دهید تا تعداد افراد بیشتری با رستوران شما آشنا شوند و احتمال بازدید از رستوران شما بالا رود. همچنین می‌توانید بنر زیبا و مجللی را نیز تهیه کنید و از آن در راستای انجام تبلیغات استفاده کنید.

مشتری برای شما مشتری می‌آورد

توجه داشته باشید که چگونگی رفتار و ارائه خدمات شما به مشتریانتان، رقم زننده موفقیت شما خواهد بود. اگر شما به درستی و با استفاده از کلمات مناسب با مشتری‌های خود به گفت و گو بپردازید، می‌توانید مشتریان بیشتری را نیز به دست آورید؛ چرا که مشتری، برای شما مشتری می‌آورد.

در این مقاله سعی شد با توجه به تمامی مقاله های قبلی، همه اطلاعات ارائه شده به صورت چکیده در اختیار شما عزیزان قرار گیرد اگر مایل بودید می توانید نوشته های قبلی را از طریق لینک زیر مطالعه فرمایید ، شما می‌توانید با استفاده از این نکات، رستوران خود را راه‌اندازی کنید و مسیر موفقیت را به بهترین شکل ممکن پشت سر بگذارید.

مقاله های آموزشی کسب و کار

شماره های تماس شرکت تجهیزات آشپزخانه صنعتی آرمان

۰۲۱۶۶۸۱۶۴۱۸

۰۲۱۶۶۸۱۶۸۵۴

لینک کانال تلگرام شرکت https://t.me/armanmaham
 صفحه اینستاگرام شرکت tajhizat_arman

4 Responses

  1. دریانی

    سلام و خسته نباشید
    اگر بخواهم همه چیز در مورد راه اندازی رستوران را بدانم از کجا و چگونه باید شروع کنم؟لطفا با شماره 0914…..54 با بنده تماس بگیرید
    با تشکر

    • admin1

      با سلام
      شماره تماس شما به کارشناس مربوطه داده شد بزودی با شما تماس می گیریم.
      با تشکر از پیام شما

  2. elmira

    روز بخیر
    ما قصد راه اندازی یک آشپزخانه مدرن رو داریم می تونید به ما در مورد مشخصات آشپزخانه های مدرن صنعتی مشاوره بدید.منون میشم

    • admin1

      با سلام
      پاسخ شما از طریق ایمیل ارسال شد.
      با تشکر از پیام شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *