راه اندازی کافه رستوران

راه اندازی کافه رستوران، انتخابی مناسب و سودآور

کافی شاپ و کافه رستوران یکی از مکان‌های مورد علاقه ایرانیان است. فضایی دنج و دوست داشتنی که برای هر قرار و دیداری مناسب است. این روزها با استقبال روز افزون افراد از کافه رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها، بر تعداد این مکان‌ها در سطح شهر افزوده می‌شود. اگر شما هم به دنبال راه اندازی کافه رستوران هستید، پیش از هرچیزی باید نسبت به برخی نکات آگاهی کافی و جامعی را داشته باشید.

 

راه انداز کافه رستوران

 

اگر در این فضا به دنبال یک سرمایه گذاری مناسب باشید، حتما به این موضوع نیز نیم نگاهی را داشته‌اید. موضوعی که در صورتی که با ایدئولوژی و اصولی پیش برود، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای درآمدزایی و حتی ایجاد شغل برای دیگران نیز باشد.

البته این موضوع نیز مانند هر موضوع دیگری نیازمند آن است که افراد با آگاهی کافی به سراغ آن بروند تا بتوانند بهترین نتیجه ممکن را از آن بگیرند.

در این مقاله تلاش داریم تا تمامی نکاتی را که لازم است پیش از شروع به کار و راه اندازی کافی شاپ و رستوران بدانید، جمع آوری کنیم. نکاتی که با دانستن آن‌ می‌توانید به بهترین نحو ممکن، این کار را انجام دهید و سودآوری مناسب و خوبی را برای خود و دیگران داشته باشید. اگر شما هم به دنبال این موضوع هستید، در ادامه همراه ما باشید.

مراحل راه اندازی کافه رستوران

یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای راه اندازی کافه رستوران این است که مراحل را به خوبی بشناسید و خود را برای طی کردن این مراحل که گاهی سخت و پیچیده هستند، آماده کنید. در ادامه به مراحل اصلی را اندازی کافه رستوران می‌پردازیم و برای شما این موراد را بازگو می‌کنیم.

 

طرح ریزی کلی برنامه
در اولین قدم لازم است تا برنامه شما به طور دقیق مشخص باشد. اینکه قرار است چه کافی شاپ یا کافه رستورانی داشته باشید، چه غذاهایی را در این فضا سرو کنید و تحت چه عنوانی شناخته بشوید، یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای برنامه‌ریزی راه اندازی و شروع به کار شما است.

سنتی بودن یا مدرن بودن فضای کافه، خانوادگی بودن یا داشتن فضایی دوستانه و جوان پسند، استفاده از منوی فست فودی یا غذاهای محلی و بسیاری از نکات دیگر در این بخش جای می‌گیرند. نکاتی که لازم است پیش از هرکار دیگری مشخص شوند تا میزان هزینه لازم برای راه اندازی یک کافه را بتوان تخمین زد.

 

پیدا کردن فضای مناسب و کسب مجوز
دومین مرحله که مرحله نسبتا سخت و پیچیده‌ای است، پیدا کردن مکانی است که با نیاز شما متناسب باشد و پس از آن گرفتن مجوز برای آن مکان است. درواقع باید پیش از آن که اجاره یا خرید ملک را قطعی کنید، ابتدا از امکان مجوز آن مطمئن شوید.

البته به یاد داشته باشید که انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی کافه رستوران شما می‌تواند دلیلی بر رونق کارتان باشد. پس در این امر دقت لازم را به خرج دهید.

کسب مجوز برای راه اندازی کافه رستوران یکی از مراحل اصلی

مجوز کافه رستوران

 

تخمین هزینه‌ها و تامین آن
حال که تا حدودی برنامه خود را می‌دانید و برای آن ایده دارید، لازم است تا هزینه‌های خود را تخمین بزنید تا بدانید چه مقدار هزینه کم دارید. پس از اینکه با توجه به شرایط هزینه‌های مورد نیاز خود را اندازه گیری کردید، می‌توانید از راهکارهایی چون گرفتن وام برای تامین این هزینه‌ها اقدام نمایید. هزینه راه اندازی کافه رستوران با توجه به برنامه ریزی و ایده‌هایی که هر فرد دارد، می‌تواند بسیار متغیر و متفاوت باشد.

 

طراحی دکوراسیون داخلی کافه رستوران

از دیگر نکات مهمی که می‌تواند عامل جذب مشتری برای شما باشد، داشتن فضایی دلنشین و جذاب است. این فضا باید متناسب با ایدئولوژی‌ها و کارکرد کافه رستوران شما باشد.

در صورتی که منوی شما شامل غذاهای فست فودی است، بهتر است کافه شما فضایی مدرن و امروزی را داشته باشد. اگر شما قرار است با غذاهای محلی و سنتی از مهمانان خود پذیرایی کنید، استفاده از تم سنتی و قدیمی می‌تواند انتخاب مناسبی برای کافه رستوران شما باشد.

 

طراحی آشپزخانه و خرید تجهیزات مورد نیاز
یکی دیگر از مراحلی که هزینه زیادی را می‌طلبد، تجهیز کردن آشپزخانه و وسایل مورد نیاز برای راه اندازی کافه رستوران است. در این مرحله شما با تنوع بسیار زیادی در خرید روبه‌رو هستید و دست بسیار بازی را برای انتخاب دارید.

البته باید دقت کنید که لازم است پیش از خرید تجهیزات اطلاعات کافی و مناسبی را درباره این وسایل کسب کنید تا بتوانید با کاهش هزینه‌ها بهترین تجهیزات ممکن را خریداری نمایید. تجهیزاتی کاربردی که مهم‌ترین ابزار شما برای ادامه مسیر هستند.

 

خرید تجهیزات سالن و مبلمان

تجهیزات سالن کافه رستوران

پس از آن که طراحی داخلی دکوراسیون انجام گرفت، حال لازم است تا فضای داخلی سالن تجهیز شود. انتخاب مبلمان مناسب و متناسب با فضای داخلی کافه یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که فضای شما را زیبا و جذاب می‌کند. در این مرحله باید به جانمایی کانتر و آشپزخانه توجه لازم را داشته باشید.

 

تعیین نام برند، طراحی لوگو و کارت ویزیت
حال که کلیتی از کافه رستوران شما مشخص شد، لازم است تا برای آن نام و لوگویی را انتخاب کنید. انتخاب نام و لوگوی متناسب می‌تواند همان دلیلی باشد که شما در یاد مشتری و مخاطب خود بمانید.

پس لازم است تا در این بخش خلاقیت خوبی را به خرج دهید! ضمنا داشتن کارت ویزیت زیبا و جذاب نیز خود در جذب مشتری عاملی تاثیرگذار است.

 

گزینش و استخدام پرسنل
آخرین مرحله پیش از راه اندازی کافه رستوران، استخدام پرسنل است. انتخابی سخت که می‌تواند عامل بسیار تعیین کننده‌ای در پیشرفت شما باشد. در این انتخاب باید با توجه به ایدئولوژی‌ها و برنامه‌های خود عمل کنید.

 

افتتاح کافه رستوران
حال پس از گذراندن تمامی این مراحل، شما آماده آن هستید تا کافه رستوران خود را افتتاح کنید. داشتن افتتاحیه جذاب و مشتری پسند که بتواند افراد زیادی را به کافه رستوران شما بکشاند، می‌تواند شروع بسیار خوبی برای شما باشد.

افتتاح کافه رستوران آخرین مرحله از راه اندازی آن

 

خلاصه نکات پایانی
اگر تا به اینجای مقاله همراه ما بوده باشید، اکنون به خوبی با تمام مراحلی که لازم است برای راه اندازی کافه رستوران طی کنید، آشنایی لازم را دارید. این مراحل با همه سختی و دشوارهایی که دارد، می‌تواند بسیار جذاب و دوست داشتنی باشد.

اگر بتوانید این مراحل را به خوبی پشت سر بگذارید، می‌توانید به بهترین شکل ممکن کافه رستوران خود را راه اندازی کنید و سود بسیار مناسبی را از آن به دست آورید. امید است با خواندن این مقاله بتوانید نکات لازم برای شروع به کار خود را بیابید.

اگر در زمینه راه اندازی و تجهیز کافه رستوران نیاز به مشاوره داشتید با مشاوران ما در شرکت آرمان تماس بگیرید.

شماره های تماس شرکت تجهیزات آشپزخانه صنعتی آرمان

۰۲۱۶۶۸۱۶۴۱۸

۰۲۱۶۶۸۱۶۸۵۴

لینک کانال تلگرام شرکت https://t.me/armanmaham

 صفحه اینستاگرام شرکت tajhizat_arman

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *